• Om TransformationTools
  • DK NO SE
  • Temaer
  • Manufacturing
  • Retail
  • Utility
Søg
    • Automation
    • Big Data & Analytics
    • Cloud
    • Forandringsledelse
    • Internet of Things
    • IT-udvikling og løsninger
    • Persondata | GDPR
    • Sikkerhed
    Digitalisering af SMV'er giver store muligheder

    Digitalisering giver SMV'er større muskler

    Digitalisering giver små og mellemstore virksomheder samme konkurrencekraft som langt større konkurrenter. Se regeringens udspil og 5 gode råd.

    Big Data

    Big data? Hvad er det egentlig? Og hvor meget fylder det?

    Big data er vanskeligt at definere, men det kan kendes på fire karakteristika; high volume, high veracity, high variety og high variability.

    5G revolutionerer produktion

    Kan 5G revolutionere din produktion?

    Produktionsvirksomheder vil få hidtil uanede muligheder med 5G - den lynhurtige kommende generation af mobilnetværk, som bliver rullet ud om få år og gør industrien klar til Industri 4.0.

    Læs flere artikler om Automation
    Digitalisering af SMV'er giver store muligheder

    Digitalisering giver SMV'er større muskler

    Digitalisering giver små og mellemstore virksomheder samme konkurrencekraft som langt større konkurrenter. Se regeringens udspil og 5 gode råd.

    Bo Hjort Christensen Handelshøyskolen BI.jpg

    ERP: Standardiseret metervare eller skræddersyning?

    Skræddersyning og omfattende tilpasninger af ERP-systemet eller metervare og softwareproducenternes standardiserede opsætning? ERP-ekspert Bo Hjort Christensen giver nogle svar.

    Smart-city-Taleassistent

    Smart City: Hej bil, lad os tale sammen!

    Bosch har sat en en taleassistent bag rattet i bilerne i fremtidens Smart City for at sætte en en stopper for kaosset af knapper i kabinen.

    Læs flere artikler om Big Data & Analytics
    Digitalisering af SMV'er giver store muligheder

    Digitalisering giver SMV'er større muskler

    Digitalisering giver små og mellemstore virksomheder samme konkurrencekraft som langt større konkurrenter. Se regeringens udspil og 5 gode råd.

    Bo Hjort Christensen Handelshøyskolen BI.jpg

    ERP: Standardiseret metervare eller skræddersyning?

    Skræddersyning og omfattende tilpasninger af ERP-systemet eller metervare og softwareproducenternes standardiserede opsætning? ERP-ekspert Bo Hjort Christensen giver nogle svar.

    Microsoft Dynamics roadmap: I 2018 kommer NAV som cloud-tjeneste

    Microsoft Dynamics roadmap: I 2018 kommer NAV som cloudtjeneste

    Andreas Dolven, Microsofts direktør for forretningssystemer, fortæller om planerne for Microsoft Dynamics NAV. I 2018 kommer cloudversionen af NAV.

    Læs flere artikler om Cloud
    Anders Elbak IDC om CDO og CIO

    Alle har behov for en CDO – en digitaliseringsdirektør

    En ny stillingsbetegnelse – CDO eller digitaliseringsdirektør – er på vej ind i mange virksomheder. Hvilke kvalifikationer skal en CDO så have?

    Digitalisering af SMV'er giver store muligheder

    Digitalisering giver SMV'er større muskler

    Digitalisering giver små og mellemstore virksomheder samme konkurrencekraft som langt større konkurrenter. Se regeringens udspil og 5 gode råd.

    Bo Hjort Christensen Handelshøyskolen BI.jpg

    ERP: Standardiseret metervare eller skræddersyning?

    Skræddersyning og omfattende tilpasninger af ERP-systemet eller metervare og softwareproducenternes standardiserede opsætning? ERP-ekspert Bo Hjort Christensen giver nogle svar.

    Læs flere artikler om Forandringsledelse
    Tidligere svensk statsminister: Hvordan påvirker digitaliseringen erhvervslivet og vores hverdag?

    Disruption: Du må leve med  digitaliseringen

    Digitalisering, politik og globalisering styrer og skaber disruption for både erhvervslivet og vores hverdag.

    Microsoft Dynamics og Internet of Things

    Når sensorer spiller sammen med ERP

    Microsoft-direktør Andreas Dolven fortæller om, hvordan ERP-systemet Dynamics og Internet of Things (IoT) spiller sammen.

    technical debt

    Teknisk gæld: Forældet teknologi bremser hele virksomheden

    Forældet teknologi og vedligeholdelsesefterslæb bremser mange virksomheders innovation og udvikling. Se, hvordan du undgår at sakke bagud.

    Læs flere artikler om Internet of Things
    Virtual Reality Augmented Reality

    Her gør VR og AR en vigtig forskel

    Der er store gevinster at hente ved at bruge Virtual og Augmented Reality til oplæring, produktion og inspektion. Se, hvorfor VR og AR gør en forskel.

    Droner kortlægger skader i højderne

    Droner kortlægger skader i højderne

    Droner undersøger skader i højderne. Det giver billig, fyldestgørende fotodokumentation, fortæller Morten Holten Petersen fra Teknologisk Institut.

    Gol trafikstation digitalt papirløst

    Digitalt byggeprojekt brillerer: Papirløst fra start til slut

    Norges første papirløse byggeprojekt er netop blevet afsluttet. Læs om erfaringerne fra projektet her.

    Læs flere artikler om IT-udvikling og løsninger
    Mikkel Kruse

    Frygt og firmakultur bremser databåret vækst

    Datadrevne projekter bliver ofte standset af gamle vaner, opdelte systemer samt frygt for at dele data.

    TransformationTools 2018 mest læste artikler

    Top 5: Her er de mest læste artikler i 2018

    TransformationTools fejrer nytåret med at bringe en top 5 over de mest læste af vores artikler i 2018. Fik du læst dem?

    Drop budgetterne – brug forecasting i stedet

    "Budgettering er gammeldags"

    Digital transformation kræver en ny økonomimodel, hvis man vil følge sit marked og sine kunder tæt.

    Læs flere artikler om Persondata | GDPR
    5G future factory

    5G, IoT og AI skaber den perfekte teknologistorm i fabrikkerne

    5G, internetopkoblede sensorer og kunstig intelligens giver den perfekte storm, mener Telenor. Læs, hvordan Telenor tester de tre teknologier for at skabe fremtidens fabrikker og produktion.

    Patrick Waldemar, Telenor

    5G bliver fundamentet i fremtidens fabrik

    5G-nettet byder på helt nye muligheder. Telenor fører an i et europæisk forskningsprojekt, som undersøger 5G i fremtidens fabrikker. Læs om mulighederne her.

    Drop budgetterne – brug forecasting i stedet

    "Budgettering er gammeldags"

    Digital transformation kræver en ny økonomimodel, hvis man vil følge sit marked og sine kunder tæt.

    Læs flere artikler om Sikkerhed
    • Datadreven produktion
    • Digital omstilling
    • Procesoptimering
    • Robotter
    • Supply Chain Management
    Projektorienteret produktion industri

    Sensorer gør projektindustrien smartere

    Internettilkoblede sensorer gør sammen med Big Data både producenter og produkter smartere. IoT, dataindsamling og dataanalyse øger produktets værdi, hvilket løfter både top- og bundlinjen.

    Gol trafikstation digitalt papirløst

    Digitalt byggeprojekt brillerer: Papirløst fra start til slut

    Norges første papirløse byggeprojekt er netop blevet afsluttet. Læs om erfaringerne fra projektet her.

    5G future factory

    5G, IoT og AI skaber den perfekte teknologistorm i fabrikkerne

    5G, internetopkoblede sensorer og kunstig intelligens giver den perfekte storm, mener Telenor. Læs, hvordan Telenor tester de tre teknologier for at skabe fremtidens fabrikker og produktion.

    Læs flere artikler om Datadreven produktion
    Virtual Reality Augmented Reality

    Her gør VR og AR en vigtig forskel

    Der er store gevinster at hente ved at bruge Virtual og Augmented Reality til oplæring, produktion og inspektion. Se, hvorfor VR og AR gør en forskel.

    Projektorienteret produktion industri

    Sensorer gør projektindustrien smartere

    Internettilkoblede sensorer gør sammen med Big Data både producenter og produkter smartere. IoT, dataindsamling og dataanalyse øger produktets værdi, hvilket løfter både top- og bundlinjen.

    Gol trafikstation digitalt papirløst

    Digitalt byggeprojekt brillerer: Papirløst fra start til slut

    Norges første papirløse byggeprojekt er netop blevet afsluttet. Læs om erfaringerne fra projektet her.

    Læs flere artikler om Digital omstilling
    Virtual Reality Augmented Reality

    Her gør VR og AR en vigtig forskel

    Der er store gevinster at hente ved at bruge Virtual og Augmented Reality til oplæring, produktion og inspektion. Se, hvorfor VR og AR gør en forskel.

    Projektorienteret produktion industri

    Sensorer gør projektindustrien smartere

    Internettilkoblede sensorer gør sammen med Big Data både producenter og produkter smartere. IoT, dataindsamling og dataanalyse øger produktets værdi, hvilket løfter både top- og bundlinjen.

    Danfoss Drives fremtidens fabrik industri 4.0

    Danfoss Drives bygger fremtidens fabrik

    Danfoss Drives tager udgangspunkt i Industri 4.0-teknologier, når de bygger fremtidens fabrik. Se her, hvad den indeholder.

    Læs flere artikler om Procesoptimering
    Projektorienteret produktion industri

    Sensorer gør projektindustrien smartere

    Internettilkoblede sensorer gør sammen med Big Data både producenter og produkter smartere. IoT, dataindsamling og dataanalyse øger produktets værdi, hvilket løfter både top- og bundlinjen.

    Gol trafikstation digitalt papirløst

    Digitalt byggeprojekt brillerer: Papirløst fra start til slut

    Norges første papirløse byggeprojekt er netop blevet afsluttet. Læs om erfaringerne fra projektet her.

    Danfoss Drives fremtidens fabrik industri 4.0

    Danfoss Drives bygger fremtidens fabrik

    Danfoss Drives tager udgangspunkt i Industri 4.0-teknologier, når de bygger fremtidens fabrik. Se her, hvad den indeholder.

    Læs flere artikler om Robotter
    Projektorienteret produktion industri

    Sensorer gør projektindustrien smartere

    Internettilkoblede sensorer gør sammen med Big Data både producenter og produkter smartere. IoT, dataindsamling og dataanalyse øger produktets værdi, hvilket løfter både top- og bundlinjen.

    Danfoss Drives fremtidens fabrik industri 4.0

    Danfoss Drives bygger fremtidens fabrik

    Danfoss Drives tager udgangspunkt i Industri 4.0-teknologier, når de bygger fremtidens fabrik. Se her, hvad den indeholder.

    Bente Sollid Storehaug

    Internet-guru: Sats på blockchain

    Selv om bitcoin har været i frit fald siden 2017, betaler det sig at lære teknologien bag kryptovalutaen at kende, mener internet-guru. Læs hvorfor.

    Læs flere artikler om Supply Chain Management
    • Omnichannel
    • Marketing
    • Enabling employees
    • E-commerce
    • Kundeloyalitet
    • IT-udvikling og løsninger
    • Kundeoplevelse
    • Retailtrends
    Avensia Johan Sommar Unified Commerce

    Sådan lykkes du med markedspladser og sømløse kundeoplevelser

    Hvordan lykkes man med markedspladser og sømløse kundeoplevelser? Vi har interviewet Avensias Unified Commerce-ekspert, Johan Sommar, der giver svaret her.

    Detailhandlen en god start på året

    3 råd til en god start på året for detailhandlere

    Hvordan kan detailhandlen få en god start på året? EG's ekspert hjælper dig på vej med 3 råd.

    Omnichannel unified commerce?

    Omnichannel og unified commerce: Hvad er forskellen?

    Alle taler om sømløs handel. Men hvad er forskellen egentlig mellem omnichannel og unified commerce? Du får styr på begreberne i denne artikel.

    Læs flere artikler om Omnichannel
    BabySam, digital frontløber

    Digital frontløber: Sådan blev BabySam branchens bedste

    En 360-graders digitalisering katapulterede BabySam til toppen af branchen. Detailvirksomheden har aldrig haft bedre fat i kunderne. Læs her hvorfor.

    Net-Promoter-Score

    Scor fordelene ved Net Promoter Score

    Mange virksomheder benytter Net Promoter Score, men hvilke fordele og ulemper er der egentlig ved NPS, og hvad bør du tage højde for?

    Data og personaliserede købsoplevelser er retails fremtid

    Data og personalisering af  købsoplevelser er detailbranchens fremtid

    Kunderne vil have individuelle produkter og services. Dataindsamling og de rette it-løsninger hjælper dig til at give kunderne de personlige produkter og købsoplevelser, som de efterspørger.

    Læs flere artikler om Marketing
    Detailhandlen en god start på året

    3 råd til en god start på året for detailhandlere

    Hvordan kan detailhandlen få en god start på året? EG's ekspert hjælper dig på vej med 3 råd.

    Digital transformation detailhandlen

    Disse 5 faktorer skaber digital transformation i detailhandlen

    Hvad skaber egentlig digital transformation i detailhandlen? EG's detailekspert Edward Bjurström fortæller om fem faktorer.

    Greens Engros

    Digitalisering gav grønthandleren vækst

    Hvordan kan digitalisering skabe vækst hos en grønthandler? Lars Green fra Greens Engros fortæller om, hvordan digitalisering giver en bedre købsoplevelse.

    Læs flere artikler om Enabling employees
    Bo Hjort Christensen

    ERP-ekspert: Få styr på webportalen

    Komplekse prisstrukturer og besværlige returneringer. Rigide ERP-systemer fungerer ikke i den digitale verden. Læs ERP-ekspert Bo Hjort Christensens råd til den moderne webportal.

    Julehandlen retail undgå nedbrud

    3 tips: Sådan undgår du katastrofen til jul

    Her er 3 tips til at redde din onlinebutik eller fysiske butik fra at gå ned under presset fra julehandlen.

    Julehandlen detailhandel

    Detaileksperten: 6 tips til julehandlen

    Julehandlen: Hvad skal detailhandlen fokusere på for at lykkes? EG's detailekspert Anders Trege deler sine bedste tips.

    Læs flere artikler om E-commerce
    Anna Feuk Brothers

    4 indsigter til detailhandlen: Fra skrivebordet til butiksgulvet

    Hvilke erfaringer kan en kontormedarbejder gøre sig ved at arbejde en dag i butik? Få svarene og 4 indsigter her.

    Avensia Johan Sommar Unified Commerce

    Sådan lykkes du med markedspladser og sømløse kundeoplevelser

    Hvordan lykkes man med markedspladser og sømløse kundeoplevelser? Vi har interviewet Avensias Unified Commerce-ekspert, Johan Sommar, der giver svaret her.

    Julehandlen retail undgå nedbrud

    3 tips: Sådan undgår du katastrofen til jul

    Her er 3 tips til at redde din onlinebutik eller fysiske butik fra at gå ned under presset fra julehandlen.

    Læs flere artikler om Kundeloyalitet
    Jani Lykke Methmann

    SMV'er har brug for digital håndsrækning

    SMV'er forløser ikke deres potentiale uden hjælp til digitaliseringen, mener Væksthus Syddanmark's direktør, Jani Lykke Methmann.

    Kunstig intelligens Danmark 2019

    Kunstig intelligens er kommet til Danmark – men hvor langt er vi egentlig?

    Hvor langt er vi med kunstig intelligens i Danmark? Hvilke teknologier bruger vi? Og hvor langt er vi i forhold til andre lande? Få svaret her.

    Mikkel Kruse

    Frygt og firmakultur bremser databåret vækst

    Datadrevne projekter bliver ofte standset af gamle vaner, opdelte systemer samt frygt for at dele data.

    Læs flere artikler om IT-udvikling og løsninger
    Anna Feuk Brothers

    4 indsigter til detailhandlen: Fra skrivebordet til butiksgulvet

    Hvilke erfaringer kan en kontormedarbejder gøre sig ved at arbejde en dag i butik? Få svarene og 4 indsigter her.

    Adyen kinesisk nytår detailhandel

    Derfor bør den nordiske detailhandel satse på kinesisk nytår

    Asiatiske shoppinghøjtider som det kinesiske nytår og Singles Day rumler i Norden. Men hvorfor er de relevante for nordiske detailhandlere? Adyens chef for Nordeuropa fortæller alt om fordelene her.

    Avensia Johan Sommar Unified Commerce

    Sådan lykkes du med markedspladser og sømløse kundeoplevelser

    Hvordan lykkes man med markedspladser og sømløse kundeoplevelser? Vi har interviewet Avensias Unified Commerce-ekspert, Johan Sommar, der giver svaret her.

    Læs flere artikler om Kundeoplevelse
    Adyen kinesisk nytår detailhandel

    Derfor bør den nordiske detailhandel satse på kinesisk nytår

    Asiatiske shoppinghøjtider som det kinesiske nytår og Singles Day rumler i Norden. Men hvorfor er de relevante for nordiske detailhandlere? Adyens chef for Nordeuropa fortæller alt om fordelene her.

    Avensia Johan Sommar Unified Commerce

    Sådan lykkes du med markedspladser og sømløse kundeoplevelser

    Hvordan lykkes man med markedspladser og sømløse kundeoplevelser? Vi har interviewet Avensias Unified Commerce-ekspert, Johan Sommar, der giver svaret her.

    Digital transformation detailhandlen

    Disse 5 faktorer skaber digital transformation i detailhandlen

    Hvad skaber egentlig digital transformation i detailhandlen? EG's detailekspert Edward Bjurström fortæller om fem faktorer.

    Læs flere artikler om Retailtrends
    • Utility som handelsvare
    • Fra måler til menneske
    • Digital Utility 3.0
    • Nordisk Innovation
    Søfartsindustrien olie blockchain

    Blockchain kan give søfartsindustrien renere olie

    Blockchain kan være søfartsindustriens redning mod forringet olie ved registrering af kvaliteten af brændstoffet ved hver transaktion.

    SKI Energi 2018

    SKI Energi 2018: Hvad driver kundetilfredsheden i energibranchen?

    Er du interesseret i, hvad der kan skabe tilfredse kunder i energibranchen? Så læs interviewet med SKI-konsulent Per Grenert, og få hans bud.

    El-kunderne er uengagerede men trofaste

    Elkunderne er uengagerede, men trofaste

    Trods liberalisering af elmarkedet forbliver elkunderne uengagerede i deres leverandør. Få de nyeste insights om elkunderne fra EPISI Rating.

    Læs flere artikler om Utility som handelsvare
    Desmi

    Efter CRM-workshop: ”Vi skal først have defineret vores salgsproces”

    Pumpeproducenten DESMI arbejder målrettet med begrebet CRM, men ønsker at få helt styr på salgsprocesser og målsætninger inden endelig implementering af en teknisk løsning.

    CRM 11 skridt

    CRM: 11 trin til at blive klar

    Mange begår elementære fejl allerede i forberedelsen af et CRM-projekt. Her får du 11 trin til at undgå dødsspiralen.

    Thomas Ritter

    Data for Business: Mange datadrevne løsninger er ren idioti!

    DataForBusiness Summit 2018 besvarede spørgsmålet "Er dine nye datadrevne løsninger relevante?" gennem en stresstest på fire simple spørgsmål. Se dem her.

    Læs flere artikler om Fra måler til menneske
    Machine learning

    Machine learning skal give elnetselskaber ny viden

    Et dansk forskningsprojekt med machine learning skal hjælpe elnetselskaberne med at driftssikre de små transformatorstationer.

    De 7 vigtigste digitale trends for produktionsvirksomheder

    Digitaliseringen spreder sig også til produktionsvirksomheder. Her får du syv aktuelle digitale trends, som du skal forholde dig til fremover.

    Thomas Ritter

    Data for Business: Mange datadrevne løsninger er ren idioti!

    DataForBusiness Summit 2018 besvarede spørgsmålet "Er dine nye datadrevne løsninger relevante?" gennem en stresstest på fire simple spørgsmål. Se dem her.

    Læs flere artikler om Digital Utility 3.0
    Machine learning

    Machine learning skal give elnetselskaber ny viden

    Et dansk forskningsprojekt med machine learning skal hjælpe elnetselskaberne med at driftssikre de små transformatorstationer.

    DataHub i Norden

    Nordiske DataHub'er kan styrke elmarkedet

    DataHub: Sverige skal have en DataHub, hvor elnetselskaber og elhandelsselskaber kan udveksle data om kunder og deres elforbrug, og de drager nytte af danske erfaringer.

    Blockchain-elindustri

    Blockchain giver nye muligheder i el-industrien

    Blockchain skal gøre det lettere for el-industrien at leve op til FN's klimamål med hjælp fra Verdensbanken. Læs, hvilket dansk firma der er i front.

    Læs flere artikler om Nordisk Innovation
    • Temaer
      • Automation
      • Big Data & Analytics
      • Cloud
      • Forandringsledelse
      • Internet of Things
      • IT-udvikling og løsninger
      • Persondata | GDPR
      • Sikkerhed
    • Manufacturing
      • Datadreven produktion
      • Digital omstilling
      • Procesoptimering
      • Robotter
      • Supply Chain Management
    • Retail
      • Omnichannel
      • Marketing
      • Enabling employees
      • E-commerce
      • Kundeloyalitet
      • IT-udvikling og løsninger
      • Kundeoplevelse
      • Retailtrends
    • Utility
      • Utility som handelsvare
      • Fra måler til menneske
      • Digital Utility 3.0
      • Nordisk Innovation
      • Om TransformationTools
      • DK NO SE
      • TransformationTools - inspiration til digital transformation
      • CRM og ERP uden barrierer
      • 30. juli 2018
      • CxO
      • Forandringsledelse
      • IT-udvikling og løsninger
      • Cloud

      Dynamics 365 giver sømløs integration mellem ERP og CRM

      Frit dataflow mellem ERP og CRM giver helt nye forretningsfordele og -muligheder

      Microsoft Dynamics 365 ERP CRM

      Microsoft Dynamics 365 giver helt nye forretningsfordele og -muligheder via sømløs integration mellem ERP og CRM. Foto: Getty

      Leif Håvar Kvande Leif Håvar Kvande
      Om Leif Håvar Kvande

      Leif Håvar Kvande er redaktør for TransformationTools.no. Tidligere har han blant annet jobbet i nesten ti år som journalist i og redaktør for Finansavisens IT-seksjon, som IT-konsulent i Atea og som journalist og redaktør i flere blader og magasiner.

      Til daglig er Leif Håvar kommunikasjonsdirektør i EG Norge.  

      Kontakt og følg Leif Håvar Kvande

      • Email: lehkv@eg.no

      Udvalgte artikler

      Nordmænd vil spare 20 procent på byggerier inden 2020 ved at digitalisere

      Af: Leif Håvar Kvande

      Byggeplads

      Norge vil reducere prisen på offentligt byggeri med 20 procent inden 2020

      Af: Leif Håvar Kvande

      Billigere offentligt byggeri

      Det betyder GDPR

      Af: Leif Håvar Kvande

      GDPR Personal Data Protection ERP

      Se alle artikler af Leif Håvar Kvande

      Kan CRM-løsninger overleve som selvstændige systemer? "Nej," mener Microsoft. Derfor er Dynamics 365 CRM tæt integreret med ERP, så data og information kan strømme frit mellem, hvad der indtil nu har været separate systemsiloer. Læs om alle de forretningsmæssige fordele, denne integration giver. 

      Da Microsoft lancerede Dynamics 365 cloudplatformen, afviklede Microsoft mere eller mindre tanken om det fritstående, monolitiske CRM-system, som man har kendt i årtier. Samtidig har det aldrig været vigtigere for virksomhederne at have kontrol og overblik over deres kunder.

      Et paradoks?

      Ikke ifølge Andreas Dolven, direktør for Microsofts forretningsapplikationer i Norge. 

      "Vi nedbryder den kunstige sondring mellem ERP og CRM. Det gør vi, fordi vi ønsker at data strømmer frit på tværs af forretningsenhederne. Det er ikke kun finansiering, produktion eller logistik, der kræver data fra ERP-systemet. Dataene er relevante for absolut alle i virksomheden", siger Andreas Dolven.

      Fra data til indsigt

      "I dagens erhvervsklima er det alfa og omega at have løbende indsigt i virksomhedens drift og fremtidsudsigter. Mange taler om vigtigheden af kundedata, men data er ikke noget værd i sig selv. Data får først værdi, når de gøres til fakta og indsigter, der kan bruges som grundlag for handlinger eller beslutninger", siger Dolven og fortsætter: 

      "Derfor er det afgørende at vælge en platform, der fungerer sømløst sammen med andre teknologier. Dette vil gøre det endnu nemmere både at sikre god dækning af nye kundedata og for at automatisere gentagne opgaver."

      Det er afgørende at vælge en platform, som fungerer sømløst med andre teknologier. Andreas Dolven, direktør for Microsofts forretningsapplikationer i Norge


      Fordi Microsofts produktivitetsværktøjer har defineret standarden i mange år, har Microsoft en klar fordel i forhold til at levere sømløs integration. Men endnu vigtigere har softwaregiganten imponeret hele branchen med sin forbedrede evne til at se frem og integrere avanceret teknologi i sine nye løsninger:

      "Udnyttelsen af de nye teknologier er driver nummer ét for udviklingen af Microsofts produkter og services. Og det er tydeligt for os, at kunderne er glade for denne prioritering. Alle de store virksomheder søger at høste de nye muligheder, som machine learning, Internet of Things, kunstig intelligens og big data tilbyder. Og de har brug for en moderne platform, der tilbyder dem både stabilitet, fleksibilitet og fri bevægelse for data", slutter Andreas Dolven.

      CRM: Fra pisk til gulerod

      "Helt fra indførelsen af de første CRM-systemer har man kunnet diskutere, om CRM i virkeligheden var et system, som ledelsen brugte til at overvåge medarbejderne i salgsafdelingen. Hvordan så den enkelte sælgers pipeline og salgsforecast ud, kunne man stole på medarbejdernes data og var ledelsen tilfreds?

      Nu kan systemerne i stedet foreslå alternativer til medarbejdernes måder at forbedre deres performance på – baseret på virksomhedens egne data, herunder muligheden for at inddrage data fra sociale medier via den sømløse integration med Analytics. På den måde bliver CRM i stedet for et ledelsesmæssigt styringsværktøj og et værdsat arbejdsredskab for medarbejderne. 

      CRM som gulerod i stedet for pisk sikrer, at det bliver brugt af alle og hver dag.


      Denne ændring fra CRM – som gulerod i stedet for pisk – er i høj grad også med til at sikre, at systemet bliver brugt af alle i hverdagen", siger Andreas Dolven, inden han afslutter med en vigtig pointe i forhold til ledelsen: "For at få det fulde udbytte af Dynamics 365-muligheder for dataudveksling og analytics skal man som ledelse også være villig til at ændre sine egne arbejdsmetoder og tilgange."

      Se, hvordan Microsoft og LinkedIn nedbryder medarbejdernes modstand mod nye arbejdsgange

      Fleksibilitet er afgørende

      Stort set ingen virksomheder efterspørger on premises-løsninger længere – alle vil have en cloudløsning. Mange virksomheder og kunder fokuserer på de lavere omkostninger og de fleksible muligheder for at skalere som de største fordele, men Andreas Dolven ser andre og endnu større muligheder: 

      "En cloudløsning er lettere at skalere end en on premises-løsning. Det er især en fordel for små og mellemstore virksomheder, som har brug for et forretningssystem, og som kan følge den ofte hastige udvikling og ekspansion. 

      De virkelig store forretningsmæssige fordele er muligheden for at konsolidere data fra alle datakilder på toppen af sin ERP.


      Men de virkelig store forretningsmæssige fordele og værdier findes i muligheden for at konsolidere data fra alle virksomhedens datakilder på toppen af sin ERP. Det giver helt nye muligheder for input til optimering af kundeoplevelser, produktionsstyring, udvikling af nye produkter og services – alt sammen ud fra beslutninger truffet på baggrund af konkrete data i stedet for mavefornemmelser." 

      Læs også: Træf bedre datadrevne beslutninger

      5 vigtige forskelle mellem Dynamics CRM og Dynamics 365 Salg og kundeservice

      1. Cloud-First: Denne nye version af Microsoft Dynamics er et cloud-første program. Det betyder, at applikationen automatisk og kontinuerligt opdateres med ny funktionalitet. Dvs. ingen investeringer og downtime i forbindelse opdateringer.

      2. Bedre integrationer: Dynamics 365 har fuld integration med ERP, HR, Office 365 og Power BI samt Cortana. Det giver mulighed for at udtrække information og træffe nøjagtige, velinformerede beslutninger på meget kort tid.

      3. Brugeroplevelse: Dynamics 365 er bygget til at samarbejde sømløst sammen med andre systemer. Alt er desuden tilgængeligt i en browser og designet for både smartphones og tablets.

      4. Arbejdsdeling: Den tidligere rollebaserede grænseflade til Dynamics er nu udskiftet med "Work Load" eller "Work Areas", der giver brugerne ét skærmbillede pr. aktivitet. 

      5. App World: Hundredvis af fritstående apps giver funktionalitet. De er lette at købe, implementere og bruge. Og der udvikles hele tiden nye. 

       

      Dynamics 365 har ændret markedet

      "Tidligere var det helt almindeligt at oprette en lang liste med specifikationer over de funktionaliteter, som man ønskede - ikke mindst for CRM-løsninger og andre forretningskritiske systemer – og derefter holde listen op mod de egenskaber, som forskellige leverandørers produkter kunne tilbyde. Men det er slut nu, for nu udvikler platforme og forretningsapplikationer sig konstant. Derfor vælger kunderne i stedet en platform ud fra deres opfattelse af leverandøren. Her kigger kunderne især på leverandørernes langsigtede platformsstrategier, deres mindset og evnen til at levere. 

      Det, kunderne dybest set køber, er innovationshastighed og evnen til at overholde en køreplan.


      Kunderne ved, at leverandørens evne til at skabe og implementere ny funktionalitet i løsningen i de kommende måneder og år er lige så vigtig, som den løsning de bliver tilbud lige nu. Det kunderne dybest set køber, er innovationshastighed og evnen til at overholde en køreplan", slutter Andreas Dolven, direktør for Microsofts forretningsapplikationer i Norge.

      Sådan fik sælgerne i Tysse mere tid til kunderne


      Få en gratis demo af Microsoft Dynamics 365

      Hent guiden: Sådan vælger du den rette ERP-leverandør

      Læs også: Analyseinstituttet Gartner: Sådan ser fremtidens ERP ud

      • Del

      Hold dig opdateret...

      Få værdiskabende artikler, værktøjer og inspiration til, hvordan du forankrer den digitale transformation i din virksomhed – direkte i din indbakke.

      Tilmeld dig her:

      Dynamics 365 partner
      Video: Microsoft Dynamics 365 er altid klar til udbygning
      Video

      Video: Microsoft Dynamics 365 er altid klar til udbygning

      Microsoft Dynamics betyder slut med dyre indkøb og problemfyldte udrulninger af nye versioner – og goddag til en it-platform, som altid er konkurrencedygtig og klar til udbygning....

      • Digital omstilling
      • Cloud

      Tilmeld nyheder ...

      Få værdiskabende artikler, værktøjer og inspiration - direkte i din indbakke. Vi udsender én gang om ugen. Læs vilkår. Du kan til enhver tid afmelde dig med et enkelt klik.

      11 skridt der forbereder virksomheder på CRM
      Overvejer du Dynamics 365
      Dynamics 365 Field Service
      Andre læser også
      Sådan får du CRM integreret 100 % i medarbejdernes hverdag

      Sådan får du CRM integreret 100 % i medarbejdernes hverdag

      Application Managed Services by EG

      Outsourcing af applikationer optimerer forretningsprocesser

      Microsoft Dynamics 365 ERP CRM

      Microsoft: Alle flytter deres økonomisystem til skyen

      it-drift
      D365 workshop
      ERP-partner
      TransformationTools C/O EG A/S
      Lautrupvang 24, 2750 Ballerup
      +45 7013 2211
      Persondatapolitik