Powered by DXC Technology
  • Om TransformationTools
  • DK NO SE
  • Temaer
  • Manufacturing
  • Retail
  • Utility
Søg
    • Automation
    • Big Data & Analytics
    • Cloud
    • Forandringsledelse
    • Internet of Things
    • IT-udvikling og løsninger
    • Persondata | GDPR
    • Sikkerhed
    Blockchain

    Mangler du en strategi for blockchain? Sådan gør du

    Virksomheder overvejer mere intenst blockchain for at forbedre sikkerheden og gennemskueligheden af transaktionerne, men det kræver den rette strategi.

    Automation

    Er du usikker på automatisering? Så skal du bruge et procesudviklingsværktøj

    Mange virksomhedsledere ved ikke, hvilke processer de skal automatisere først. Det er her, at et procesudviklingsværktøj til analyse kan være din redning.

    Intelligente maskiner

    Et gyldent samarbejde: Medarbejdere + intelligente maskiner

    Intelligente teknologier giver virksomheder muligheden for at give konkurrenterne baghjul, men det kræver, at medarbejderne bliver opfordret til at samarbejde med intelligente maskiner.

    Læs flere artikler om Automation
    Intelligente maskiner

    Et gyldent samarbejde: Medarbejdere + intelligente maskiner

    Intelligente teknologier giver virksomheder muligheden for at give konkurrenterne baghjul, men det kræver, at medarbejderne bliver opfordret til at samarbejde med intelligente maskiner.

    AI

    Fremtiden for AI: Potentialet er ubegrænset

    AI er afgørende for at kunne tage de forretningsmæssige kvalitetsbeslutninger, innovation kræver. Men de fleste organisationer har endnu ikke fanget mere end en brøkdel af deres datas værdi.

    Teknologi

    Nye teknologier giver konkurrencefordele

    Hvordan kan virksomheder opnå innovation med virtuel og udvidet virkelighed? Hvilken værdi kan droner tilføje? Og hvad med kunstig intelligens? Få svarene her.

    Læs flere artikler om Big Data & Analytics
    Cloud

    Cloud er fuldt udvokset

    Cloud er blevet voksen og giver ny fleksibilitet til højtydende databehandling

    Cloud

    Cloud-alkymi forvandler data til penge

    Indfang den fulde værdi af dine data ved at udnytte skalerbarheden i skyen. Skyen er den hurtigste og mindst dyre metode til at integrere data.

    Teknologi

    Nye teknologier giver konkurrencefordele

    Hvordan kan virksomheder opnå innovation med virtuel og udvidet virkelighed? Hvilken værdi kan droner tilføje? Og hvad med kunstig intelligens? Få svarene her.

    Læs flere artikler om Cloud
    Kontra-Industriell

    Den fjerde industrielle revolution

    Den nuværende revolution er lige så omfattende som den oprindelige industrielle revolution. Hvorfor? Fordi immaterielle aktiver har erstattet fysiske aktiver.

    CIO

    CIO: Derfor er forandringsagenter dine bedste allierede

    Digitale transformationer er først og fremmest kulturelle tiltag. Derfor skal CIO's primært alliere sig med forandringsagenter.

    Cyber extortion

    Digital afpresning rykker længere ind i intimsfæren

    Kriminelle har mange nye muligheder for digital afpresning, fordi vores digitale enheder lever sammen med os. Hvordan beskytter virksomheder sig bedst?

    Læs flere artikler om Forandringsledelse
    Intelligente maskiner

    Et gyldent samarbejde: Medarbejdere + intelligente maskiner

    Intelligente teknologier giver virksomheder muligheden for at give konkurrenterne baghjul, men det kræver, at medarbejderne bliver opfordret til at samarbejde med intelligente maskiner.

    AI

    Fremtiden for AI: Potentialet er ubegrænset

    AI er afgørende for at kunne tage de forretningsmæssige kvalitetsbeslutninger, innovation kræver. Men de fleste organisationer har endnu ikke fanget mere end en brøkdel af deres datas værdi.

    Teknologi

    Nye teknologier giver konkurrencefordele

    Hvordan kan virksomheder opnå innovation med virtuel og udvidet virkelighed? Hvilken værdi kan droner tilføje? Og hvad med kunstig intelligens? Få svarene her.

    Læs flere artikler om Internet of Things
    Digital produktion

    Sådan får du succes med digital produktion

    Digital produktion er svært at opnå for produktionsvirksomheder, når deres eksisterende produktionslinjer er 20 år gamle. Så hvordan griber man det an? Få svarene her.

    Kontra-Industriell

    Den fjerde industrielle revolution

    Den nuværende revolution er lige så omfattende som den oprindelige industrielle revolution. Hvorfor? Fordi immaterielle aktiver har erstattet fysiske aktiver.

    Julehandlen retail undgå nedbrud

    3 tips: Sådan undgår du katastrofen til jul

    Her er 3 tips til at redde din onlinebutik eller fysiske butik fra at gå ned under presset fra julehandlen.

    Læs flere artikler om IT-udvikling og løsninger
    Det rigtig CRM-system gør virksomheden i stand til at følge med kunderne

    Sådan giver du dine kunder service og købsoplevelser i topklasse

    The age of the customer er over os. Kunder kræver service og købsoplevelser i topklasse. CRM hjælper dig med at opnå det.

    Reduce IT Complexity - teknisk gjeld

    Teknisk gæld stopper innovation

    Teknisk gæld er gammel, forældet teknologi. Det sætter en stopper for virksomheders muligheder for innovation, hvilket reducerer konkurrenceevnen. Læs, hvordan din virksomhed kommer ud af gældsfælden.

    Læs erfaringerne fra næsten 100 GDPR-projekter

    Hard Brexit giver GDPR-problemer

    Hvis 'hard Brexit' bliver en realitet, kan man ikke længere overføre persondata til Storbritannien. Det kan få store konsekvenser for virksomheder med britisk forretning. Her får du fem råd.

    Læs flere artikler om Persondata | GDPR
    Cyber extortion

    Digital afpresning rykker længere ind i intimsfæren

    Kriminelle har mange nye muligheder for digital afpresning, fordi vores digitale enheder lever sammen med os. Hvordan beskytter virksomheder sig bedst?

    Produktion digital transformation

    Produktionsindustrien har fået en digital overhaling

    Nogle af de stærkeste effekter af digital transformation oplever man i øjeblikket i produktionsindustrien, konkluderer en undersøgelse. Hvorfor?

    Det rigtig CRM-system gør virksomheden i stand til at følge med kunderne

    Sådan giver du dine kunder service og købsoplevelser i topklasse

    The age of the customer er over os. Kunder kræver service og købsoplevelser i topklasse. CRM hjælper dig med at opnå det.

    Læs flere artikler om Sikkerhed
    • Datadreven produktion
    • Digital omstilling
    • Procesoptimering
    • Robotter
    • Supply Chain Management
    AI

    Deep reinforcement learning: Et skridt nærmere rigtig AI

    Ved hjælp af deep reinforcement learning interagerer maskiner med deres miljøer ved at bearbejde observationer og foretage handlinger uden menneskelig styring.

    Smart factory

    Den intelligente fabrik perfektionerer også kundeoplevelsen

    Produktionsvirksomheder kan opnå store gevinster, når de sammenkobler den intelligente fabrik med kundeoplevelsen.

    Smart factory

    Kan intelligente fabrikker levere en bedre kundeoplevelse?

    Intelligente fabrikker, der har fået ekstra muskler takket være Industri 4.0, kan udnytte fordelene ved opkoblede, intelligente systemer til at transformere kundeoplevelsen.

    Læs flere artikler om Datadreven produktion
    Digital produktion

    Sådan får du succes med digital produktion

    Digital produktion er svært at opnå for produktionsvirksomheder, når deres eksisterende produktionslinjer er 20 år gamle. Så hvordan griber man det an? Få svarene her.

    Smart factory

    Den intelligente fabrik perfektionerer også kundeoplevelsen

    Produktionsvirksomheder kan opnå store gevinster, når de sammenkobler den intelligente fabrik med kundeoplevelsen.

    Smart factory

    Kan intelligente fabrikker levere en bedre kundeoplevelse?

    Intelligente fabrikker, der har fået ekstra muskler takket være Industri 4.0, kan udnytte fordelene ved opkoblede, intelligente systemer til at transformere kundeoplevelsen.

    Læs flere artikler om Digital omstilling
    Digital produktion

    Sådan får du succes med digital produktion

    Digital produktion er svært at opnå for produktionsvirksomheder, når deres eksisterende produktionslinjer er 20 år gamle. Så hvordan griber man det an? Få svarene her.

    Smart factory

    Den intelligente fabrik perfektionerer også kundeoplevelsen

    Produktionsvirksomheder kan opnå store gevinster, når de sammenkobler den intelligente fabrik med kundeoplevelsen.

    Smart factory

    Kan intelligente fabrikker levere en bedre kundeoplevelse?

    Intelligente fabrikker, der har fået ekstra muskler takket være Industri 4.0, kan udnytte fordelene ved opkoblede, intelligente systemer til at transformere kundeoplevelsen.

    Læs flere artikler om Procesoptimering
    Smart factory

    Den intelligente fabrik perfektionerer også kundeoplevelsen

    Produktionsvirksomheder kan opnå store gevinster, når de sammenkobler den intelligente fabrik med kundeoplevelsen.

    Smart factory

    Kan intelligente fabrikker levere en bedre kundeoplevelse?

    Intelligente fabrikker, der har fået ekstra muskler takket være Industri 4.0, kan udnytte fordelene ved opkoblede, intelligente systemer til at transformere kundeoplevelsen.

    Intelligent produktion

    Eksperter om intelligent produktion: Her er de vigtigste skridt

    To produktionseksperter understreger behovet for åbenhed og samarbejde, hvis man vil have succes med intelligent produktion.

    Læs flere artikler om Robotter
    Smart factory

    Den intelligente fabrik perfektionerer også kundeoplevelsen

    Produktionsvirksomheder kan opnå store gevinster, når de sammenkobler den intelligente fabrik med kundeoplevelsen.

    Supply chain

    Alle forbrugere får deres egen forsyningskæde

    Produkter bliver skræddersyet til forbrugernes helt specifikke behov. Det betyder, at hver eneste forbruger får deres helt egen forsyningskæde.

    Smart factory

    Kan intelligente fabrikker levere en bedre kundeoplevelse?

    Intelligente fabrikker, der har fået ekstra muskler takket være Industri 4.0, kan udnytte fordelene ved opkoblede, intelligente systemer til at transformere kundeoplevelsen.

    Læs flere artikler om Supply Chain Management
    • Omnichannel
    • Marketing
    • Enabling employees
    • E-commerce
    • Kundeloyalitet
    • IT-udvikling og løsninger
    • Kundeoplevelse
    • Retailtrends
    Retail

    Sådan bliver fremtidens detailhandel

    Hvor befinder detailhandlen sig, og hvor er den på vej hen i fremtiden? Find ud af det lige her.

    Julehandlen retail undgå nedbrud

    3 tips: Sådan undgår du katastrofen til jul

    Her er 3 tips til at redde din onlinebutik eller fysiske butik fra at gå ned under presset fra julehandlen.

    SaaS

    5 grunde: Derfor skal detailhandlere vælge SaaS

    En af de 5 grunde til at vælge SaaS er, at det giver din virksomhed mulighed for at komme hurtigt i gang med en teknologiløsning med minimale opstartsomkostninger.

    Læs flere artikler om Omnichannel
    BabySam, digital frontløber

    Digital frontløber: Sådan blev BabySam branchens bedste

    En 360-graders digitalisering katapulterede BabySam til toppen af branchen. Detailvirksomheden har aldrig haft bedre fat i kunderne. Læs her hvorfor.

    Sådan styrkes din marketing med Dynamics 365

    Sådan styrker du din marketing med Dynamics 365

    Dynamics 365 for Marketing er et effektivt værktøj, som trækker på alle virksomhedens data og giver kunderne den perfekte, personificerede kundeoplevelse.

    Net-Promoter-Score

    Scor fordelene ved Net Promoter Score

    Mange virksomheder benytter Net Promoter Score, men hvilke fordele og ulemper er der egentlig ved NPS, og hvad bør du tage højde for?

    Læs flere artikler om Marketing
    Retail

    Sådan bliver fremtidens detailhandel

    Hvor befinder detailhandlen sig, og hvor er den på vej hen i fremtiden? Find ud af det lige her.

    Julehandlen retail undgå nedbrud

    3 tips: Sådan undgår du katastrofen til jul

    Her er 3 tips til at redde din onlinebutik eller fysiske butik fra at gå ned under presset fra julehandlen.

    SaaS

    5 grunde: Derfor skal detailhandlere vælge SaaS

    En af de 5 grunde til at vælge SaaS er, at det giver din virksomhed mulighed for at komme hurtigt i gang med en teknologiløsning med minimale opstartsomkostninger.

    Læs flere artikler om Enabling employees
    Retail

    Sådan bliver fremtidens detailhandel

    Hvor befinder detailhandlen sig, og hvor er den på vej hen i fremtiden? Find ud af det lige her.

    Julehandlen detailhandel

    Detaileksperten: 6 tips til julehandlen

    Julehandlen: Hvad skal detailhandlen fokusere på for at lykkes? Detailekspert Anders Trege deler sine bedste tips.

    Julehandlen retail undgå nedbrud

    3 tips: Sådan undgår du katastrofen til jul

    Her er 3 tips til at redde din onlinebutik eller fysiske butik fra at gå ned under presset fra julehandlen.

    Læs flere artikler om E-commerce
    Retail

    Sådan bliver fremtidens detailhandel

    Hvor befinder detailhandlen sig, og hvor er den på vej hen i fremtiden? Find ud af det lige her.

    Julehandlen detailhandel

    Detaileksperten: 6 tips til julehandlen

    Julehandlen: Hvad skal detailhandlen fokusere på for at lykkes? Detailekspert Anders Trege deler sine bedste tips.

    Julehandlen retail undgå nedbrud

    3 tips: Sådan undgår du katastrofen til jul

    Her er 3 tips til at redde din onlinebutik eller fysiske butik fra at gå ned under presset fra julehandlen.

    Læs flere artikler om Kundeloyalitet
    Retail

    Sådan bliver fremtidens detailhandel

    Hvor befinder detailhandlen sig, og hvor er den på vej hen i fremtiden? Find ud af det lige her.

    Julehandlen retail undgå nedbrud

    3 tips: Sådan undgår du katastrofen til jul

    Her er 3 tips til at redde din onlinebutik eller fysiske butik fra at gå ned under presset fra julehandlen.

    SaaS

    5 grunde: Derfor skal detailhandlere vælge SaaS

    En af de 5 grunde til at vælge SaaS er, at det giver din virksomhed mulighed for at komme hurtigt i gang med en teknologiløsning med minimale opstartsomkostninger.

    Læs flere artikler om IT-udvikling og løsninger
    Retail

    Sådan bliver fremtidens detailhandel

    Hvor befinder detailhandlen sig, og hvor er den på vej hen i fremtiden? Find ud af det lige her.

    Julehandlen detailhandel

    Detaileksperten: 6 tips til julehandlen

    Julehandlen: Hvad skal detailhandlen fokusere på for at lykkes? Detailekspert Anders Trege deler sine bedste tips.

    Julehandlen retail undgå nedbrud

    3 tips: Sådan undgår du katastrofen til jul

    Her er 3 tips til at redde din onlinebutik eller fysiske butik fra at gå ned under presset fra julehandlen.

    Læs flere artikler om Kundeoplevelse
    Retail

    Sådan bliver fremtidens detailhandel

    Hvor befinder detailhandlen sig, og hvor er den på vej hen i fremtiden? Find ud af det lige her.

    Julehandlen detailhandel

    Detaileksperten: 6 tips til julehandlen

    Julehandlen: Hvad skal detailhandlen fokusere på for at lykkes? Detailekspert Anders Trege deler sine bedste tips.

    Julehandlen retail undgå nedbrud

    3 tips: Sådan undgår du katastrofen til jul

    Her er 3 tips til at redde din onlinebutik eller fysiske butik fra at gå ned under presset fra julehandlen.

    Læs flere artikler om Retailtrends
    • Utility som handelsvare
    • Fra måler til menneske
    • Digital Utility 3.0
    • Nordisk Innovation
    Uniper CIO digital strategi

    Global energivirksomhed med skyhøje ambitioner

    Uniper er en af verdens yngste energivirksomheder. Men det forhindrer dem ikke i at være yderst ambitiøse, når det drejer sig om deres digitale strategi.

    Microsoft Dynamics 365 CRM styrker pipeline

    Verdo får en ensartet pipeline med Microsoft Dynamics 365 CRM

    Verdo fik en ensartet og gennemskuelig pipeline på tværs af alle divisioner med Microsoft Dynamics 365 CRM. Se hvordan her.

    Har I dødsdømt jeres CRM-projekt fra start

    Har I dødsdømt jeres CRM-projekt fra start?

    Manglende ledelsesinvolvering i CRM-projekter fører til halvhjertet implementering og dermed lavt udbytte i alt for mange danske virksomheder. Er jeres CRM-projekt havnet i dødsspiralen?

    Læs flere artikler om Utility som handelsvare
    Har I dødsdømt jeres CRM-projekt fra start

    Har I dødsdømt jeres CRM-projekt fra start?

    Manglende ledelsesinvolvering i CRM-projekter fører til halvhjertet implementering og dermed lavt udbytte i alt for mange danske virksomheder. Er jeres CRM-projekt havnet i dødsspiralen?

    Desmi

    Efter CRM-workshop: ”Vi skal først have defineret vores salgsproces”

    Pumpeproducenten DESMI arbejder målrettet med begrebet CRM, men ønsker at få helt styr på salgsprocesser og målsætninger inden endelig implementering af en teknisk løsning.

    CRM 11 skridt

    CRM: 11 trin til at blive klar

    Mange begår elementære fejl allerede i forberedelsen af et CRM-projekt. Her får du 11 trin til at undgå dødsspiralen.

    Læs flere artikler om Fra måler til menneske
    Uniper CIO digital strategi

    Global energivirksomhed med skyhøje ambitioner

    Uniper er en af verdens yngste energivirksomheder. Men det forhindrer dem ikke i at være yderst ambitiøse, når det drejer sig om deres digitale strategi.

    Machine learning

    Machine learning skal give elnetselskaber ny viden

    Et dansk forskningsprojekt med machine learning skal hjælpe elnetselskaberne med at driftssikre de små transformatorstationer.

    De 7 vigtigste digitale trends for produktionsvirksomheder

    Digitaliseringen spreder sig også til produktionsvirksomheder. Her får du syv aktuelle digitale trends, som du skal forholde dig til fremover.

    Læs flere artikler om Digital Utility 3.0
    Machine learning

    Machine learning skal give elnetselskaber ny viden

    Et dansk forskningsprojekt med machine learning skal hjælpe elnetselskaberne med at driftssikre de små transformatorstationer.

    DataHub i Norden

    Nordiske DataHub'er kan styrke elmarkedet

    DataHub: Sverige skal have en DataHub, hvor elnetselskaber og elhandelsselskaber kan udveksle data om kunder og deres elforbrug, og de drager nytte af danske erfaringer.

    Blockchain-elindustri

    Blockchain giver nye muligheder i el-industrien

    Blockchain skal gøre det lettere for el-industrien at leve op til FN's klimamål med hjælp fra Verdensbanken. Læs, hvilket dansk firma der er i front.

    Læs flere artikler om Nordisk Innovation
    • Temaer
      • Automation
      • Big Data & Analytics
      • Cloud
      • Forandringsledelse
      • Internet of Things
      • IT-udvikling og løsninger
      • Persondata | GDPR
      • Sikkerhed
    • Manufacturing
      • Datadreven produktion
      • Digital omstilling
      • Procesoptimering
      • Robotter
      • Supply Chain Management
    • Retail
      • Omnichannel
      • Marketing
      • Enabling employees
      • E-commerce
      • Kundeloyalitet
      • IT-udvikling og løsninger
      • Kundeoplevelse
      • Retailtrends
    • Utility
      • Utility som handelsvare
      • Fra måler til menneske
      • Digital Utility 3.0
      • Nordisk Innovation
      • Om TransformationTools
      • DK NO SE
      • TransformationTools - inspiration til digital transformation
      • Big Data; high volume, high veracity high variety og ...
      • 12. november 2018
      • Big Data & Analytics
      • Automation

      Big data? Hvad er det egentlig? Og hvor meget fylder det?

      Big data kan defineres på mange måder, og næsten alle har en holdning til, hvad big data er. Her er fire retningslinjer, som måske kan hjælpe dig med at forstå, hvad big data er.

      Big Data

      Big data vokser og vokser. Foto: Getty

      Author Anders Fabricius Sørensen
      Om Anders Fabricius Sørensen

      Anders læser International virksomhedskommunikation med speciale i organisation og ledelse på Aalborg Universitet. 

      Kontakt og følg Anders Fabricius Sørensen

      Udvalgte artikler

      GDPR: Flere virksomheder skal udpege en data protection officer

      Af: Anders Fabricius Sørensen

      Data protection officer

      Disruption: Hvad dækker ordet disruption i virkeligheden over?

      Af: Anders Fabricius Sørensen

      Disruption

      Machine learning - hjernen bag kunstig intelligens

      Af: Anders Fabricius Sørensen

      Machine learning

      Se alle artikler af Anders Fabricius Sørensen

      Når mængden af data gør, at de traditionelle måder at indsamle og behandle data på ikke længere er tilstrækkelige, er der som tommelfingerregel tale om big data.

      Ifølge Angelo Alonso, Machine Learning Engineer hos Tradeshift, kan et eksempel på big data være, når værdierne ikke længere er numeriske, eller når antallet af forespørgsler overstiger et vist niveau.

      Hvor stort er big data?

      Når man snakker om big data, taler man også om bytes, og her har udviklingen skubbet kraftigt til opfattelsen og forståelsen af big data.

      For 10 år siden talte man fx om, at datasæt af en vis gigabyte-størrelse var store. Men nu er datasæt på både petabyte og exabyte ikke usædvanlige. Big data er for alvor nået op i en størrelse, hvor det kan være svært at overskue og forstå det reelle omfang af data. Fx flyttede Microsoft 150 petabytes, da de flyttede al den eksisterende data i Hotmail til Outlook. For at sætte dette tal i relief er en petabyte 1015 byte = 1 000 000 000 000 000 bytes!

       

      De fire kendetegn for Big Data

      Overordnet set kan man pege på fire karakteristika for Big Data: High volume, High veracity, High variety og High variability.

      • High volume beskriver volumen af de data, der skal håndteres. Som udtrykket Big Data antyder, er der meget data – ofte så meget, at en almindelig computer ikke har nok datakraft til at behandle og arbejde med datamængden.  
      • High veracity betyder, at meget data bliver indsamlet på meget kort tid. Dette skaber en risiko for, at forkert eller unøjagtigt datamateriale indsamles. Derfor er det vigtigt, at virksomheder skaber processer, som opsamler og frasorterer ubrugelige data.
      • High variety betyder, at der er så mange forskellige datatyper, at det kan være svært at kategorisere dem alle. Dokumenter, videoer, billeder m.m. indgår ofte i et Big Data-sæt. Alle datatyper indeholder brugbare informationer, men hver datatype kræver sin egen analyse- og behandlingsmetode.
      • High variability forbindes ofte med variety nævnt ovenfor. Variability er meget svært at få den fulde forståelse for, men generelt betyder det, at meningen ændres i takt med den kontekst, den sættes i. 

      Forskellen mellem High variety og High variability kan illustreres som et besøg hos en bager, der sælger 10 forskellige slags brød. Det er variety. Forstil dig nu, at du går til den samme bager tre dage i træk og køber det samme brød. Selv om det er samme slags brød, vil det hver dag smage og dufte en smule anderledes, fordi der vil være små ændringer i din opfattelse af brødet og den situation, du spiser det i. Det er variability. 


      Hvad kan big data bruges til?

      Hvis få gode data er godt, må big data være rigtig godt. I teorien er de fleste da også enige om, at evnen til at databehandle store mængder data giver os enorme muligheder. 

      Ifølge Magasinet Finans kan big data fx bruges til en række lavpraktiske formål som:

      • Kreditvurdering
      • Afsløring af svig
      • Målrettet marketing
      • Konkursforudsigelser
      • Kreditkortgodkendelse.

      Den danske erhvervsstyrelse satte da også i 2013 spotlight på big data i rapporten "Big data som vækstfaktor i dansk erhvervsliv – potentialer, barrierer og erhvervspolitiske konsekvenser". I rapportens indledning hedder det:

      "Flere internationale analyser har estimeret store potentialer i big data og fastslået, at big data baserede virksomheder klarer sig bedre end andre virksomheder. Derfor er det også vigtigt, at erhvervspolitikken forholder sig til udviklingen, og at der tages stilling til, hvad der eventuelt kan gøres for at fremme udbredelsen af big data i Danmark."


      Data er først noget værd, når de analyseres og anvendes

      Offentlige og private danske virksomheder samler da også flere data ind om virksomhed, drift, borger og kunder end nogensinde før. Alligevel halter vi efter nabolandene i arbejdet med at anvende data systematisk.

      For at gøre opmærksom på vækstmulighederne i de gemte og glemte data er Dansk Industri, CBS, Alexandra Instituttet og en række it-virksomheder som IBM og EG gået sammen i projektpartnerskabet "DataForBusiness". Projektet går blandt andet ud på at stille virksomhederne en række spørgsmål om dataanvendelse.

      Besvarelserne lægges ind i et værktøj, som giver virksomhederne indsigt i eget datapotentiale, benchmarker mere end 500 deltagervirksomheder anonymt mod hinanden og giver nem adgang til handleplaner og rådgivere, der hjælper med næste trin.

      Imens vokser mængden af data

      Mens forskerne, it-virksomhederne og ikke mindst de offentlige og private virksomhedsejere på den måde forsøger at indkredse og udnytte fænomenet big data, vokser datamængden sekund for sekund.

      Hvert andet år fordobles den samlede mængde af data, og ifølge it-giganten EMC vil det digitale univers i 2020 være ti gange større end i dag, skrev Berlingske i 2014.

      Af rapporten fremgik det, at en gennemsnitlig husstand hvert år genererer data, der svarer til at fylde 65 iPhones med 32 gigabyte. Det vil i 2020 være 318 iPhones.

      Samtidig vurderede Cisco i 2016, at verdens samlede datamængde ville være 6,2 zettabytes i  2020.

      Størstedelen (84 %) vil være opbevaret på enheder som pc'er og tablets, mens 16 % vil blive opbevaret i datacentre som fx Dropbox.

      Se en kort video om big data 
       

      • Del

      Udnyt de digitale forretningsmuligheder

      Tilmeld dig vores nyheder fra DXC Technology, og få strategisk inspiration og konkrete forslag til, hvordan din virksomhed bedst udnytter de digitale muligheder - direkte i din indbakke.


      Hos DXC har vi spændende tilbud og nyheder om vores produkter, løsninger og tjenester, som vi vil orientere dig om via e-mail. Vi bruger dine oplysninger til at forudsige, hvad du måske er interesseret i. Vi behandler dine data med respekt, og du kan læse om vores databehandling på vores side om privatlivspolitik.

       

      Når du giver tilsagn om DXC databehandling, giver du samtidig DXC muligheden for at markedsføre skræddersyet indhold til dig. Databehandling giver DXC mulighed for at anvende dine oplysninger til at levere det mest relevante indhold og oplevelser på websites. Denne tilladelse kan trækkes tilbage når som helst. For flere oplysninger om, hvordan information bruges, se DXC's privatlivspolitik.

      Persondata er guld værd
      Andre læser også
      GDPR: Få indblik i Varners plan

      Hvad gør man med GDPR, når man har butikker, ansatte og kunder i flere lande?

      5G revolutionerer produktion

      Kan 5G revolutionere din produktion?

      Satya Nadella Microsoft Dynamics GDPR compliance

      Overholder din virksomheds cloudløsning de nye krav til GDPR?

      Dynamics 365 for marketing
      TransformationTools C/O DXC Technology
      Retortvej 8, 2500 København
      +45 3614 4000
      Persondatapolitik